Tak będzie wyglądać jednotor po modernizacji

Przez ostatnie miesiące bardzo wiele działo się w temacie modernizacji linii kolejowej nr 7. Prace remontowe na trasach objazdowych już się rozpoczęły, u nas wciąż trwa walka z dokumentacją. Postępowanie w sprawie wiaduktu w Celestynowie po odmowie uzgodnienia warunków realizacji inwestycji przez stołeczną Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska zostało wyłączone do osobnej realizacji.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 wszystkie perony przystanków (oprócz Otwocka, Celestynowa i Pilawy) na odcinku Otwock – Pilawa zostaną przysunięte do przejazdów kolejowych. Przejazdy zostaną wyposażone w rogatki i sygnalizację świetlną. Perony będą znajdować się naprzemianlegle (perony w kierunku Warszawy po północnej stronie przejazdów, w kierunku Dęblina po południowej). Zostaną one wyposażone w zegary oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wybudowane zostaną też wiaty chroniące pasażerów przed deszczem.

Położenie peronów w Pogorzeli
Położenie peronów w Pogorzeli
Położenie peronów w Starej Wsi

Stacja w Celestynowie zostanie przesunięta w stronę Pilawy i będzie zaczynać się na wysokości budynku dworcowego. Przy dwóch peronach będą 3 tory. Po jednym dla pociągów jadących w kierunku Warszawy, Pilawy oraz jeden dla pociągów kończących bieg w Celestynowie lub osobowych wyprzedzanych przez dalekobieżne. Dla pociągów mających koniec trasy wybudowana zostanie bocznica. Dojście do peronów będzie zrealizowane za pomocą przejścia podziemnego znajdującego się w lokalizacji obecnej kładki nad torami – dla ruchu pomiędzy jedną i drugą stroną Celestynowa będzie mieć zabudowane pochylnie dla rowerzystów i osób o ograniczonej sprawności ruchowej, natomiast na peron wyspowy osoby te dostaną się z tunelu windą. Na peronach pojawi się system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz megafony. Na stacji pojawi się monitoring. W celu ochrony przed deszczem wybudowana zostanie wiata. Przejazd na ulicy Jankowskiego pozostaje w swoim miejscu. Nadal istnieje szansa budowy wiaduktu, jednak najpierw musi dojść do porozumienia między PKP, a urzędem gminy i mieszkańcami.

DSC_0199

Perony w Celestynowie
Perony w Celestynowie

Na odcinku Celestynów – Pilawa tak jak na odcinku Celestynów – Otwock przystanki zostaną przesunięte do przejazdów. Przejazdy zostaną wyposażone w sygnalizację z rogatkami. Perony będą znajdować się naprzeciwlegle (Kołbiel po północnej stronie przejazdu, Chrosna po stronie południowej, Zabieżki jako przystanek osobowy po stronie południowej przejazdu w ciągu ulicy Żurawinowej) oraz naprzemianlegle (Augustówka – peron w kierunku Warszawy po północnej stronie przejazdu, w kierunku Dęblina po południowej). Przystanki zostaną wyposażone w zegary oraz nagłośnienie podłączone do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, które będzie na bieżąco wygłaszać komunikaty o ruchu pociągów. W celu ochrony przed deszczem zabudowane zostaną punktowe wiaty.

Perony w Zabieżkach
Perony w Zabieżkach

W związku z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 października 2012 r. Poz. 1109, obniżającego restrykcyjność norm hałasu nie powstaną ekrany akustyczne.

Tekst na podstawie atapi.org.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe
oraz wiadomości własnych.

Wpis opublikowano: 05.11.2016, 07:35, przez: Kacper Malarz

One Reply to “Tak będzie wyglądać jednotor po modernizacji”

  1. Apeluję do władz Celestynowa i mieszkańców o zgodę na budowę wiaduktu, porozmawiajcie z mieszkańcami Sulejówka to będziecie wiedzieli co znaczy brak wiaduktu.

Comments are closed.