Tak będzie wyglądać jednotor po modernizacji

Przez ostatnie miesiące bardzo wiele działo się w temacie modernizacji linii kolejowej nr 7. Prace remontowe na trasach objazdowych już się rozpoczęły, u nas wciąż trwa walka z dokumentacją. Postępowanie w sprawie wiaduktu w Celestynowie po odmowie uzgodnienia warunków realizacji inwestycji przez stołeczną Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska zostało wyłączone do osobnej realizacji.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 wszystkie perony przystanków (oprócz Otwocka, Celestynowa i Pilawy) na odcinku Otwock – Pilawa zostaną przysunięte do przejazdów kolejowych. Przejazdy zostaną wyposażone w rogatki i sygnalizację świetlną. Perony będą znajdować się naprzemianlegle (perony w kierunku Warszawy po północnej stronie przejazdów, w kierunku Dęblina po południowej). Zostaną one wyposażone w zegary oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wybudowane zostaną też wiaty chroniące pasażerów przed deszczem.

Położenie peronów w Pogorzeli
Położenie peronów w Pogorzeli
Położenie peronów w Starej Wsi

Stacja w Celestynowie zostanie przesunięta w stronę Pilawy i będzie zaczynać się na wysokości budynku dworcowego. Przy dwóch peronach będą 3 tory. Po jednym dla pociągów jadących w kierunku Warszawy, Pilawy oraz jeden dla pociągów kończących bieg w Celestynowie lub osobowych wyprzedzanych przez dalekobieżne. Dla pociągów mających koniec trasy wybudowana zostanie bocznica. Dojście do peronów będzie zrealizowane za pomocą przejścia podziemnego znajdującego się w lokalizacji obecnej kładki nad torami – dla ruchu pomiędzy jedną i drugą stroną Celestynowa będzie mieć zabudowane pochylnie dla rowerzystów i osób o ograniczonej sprawności ruchowej, natomiast na peron wyspowy osoby te dostaną się z tunelu windą. Na peronach pojawi się system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz megafony. Na stacji pojawi się monitoring. W celu ochrony przed deszczem wybudowana zostanie wiata. Przejazd na ulicy Jankowskiego pozostaje w swoim miejscu. Nadal istnieje szansa budowy wiaduktu, jednak najpierw musi dojść do porozumienia między PKP, a urzędem gminy i mieszkańcami.

DSC_0199

Perony w Celestynowie
Perony w Celestynowie

Na odcinku Celestynów – Pilawa tak jak na odcinku Celestynów – Otwock przystanki zostaną przesunięte do przejazdów. Przejazdy zostaną wyposażone w sygnalizację z rogatkami. Perony będą znajdować się naprzeciwlegle (Kołbiel po północnej stronie przejazdu, Chrosna po stronie południowej, Zabieżki jako przystanek osobowy po stronie południowej przejazdu w ciągu ulicy Żurawinowej) oraz naprzemianlegle (Augustówka – peron w kierunku Warszawy po północnej stronie przejazdu, w kierunku Dęblina po południowej). Przystanki zostaną wyposażone w zegary oraz nagłośnienie podłączone do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, które będzie na bieżąco wygłaszać komunikaty o ruchu pociągów. W celu ochrony przed deszczem zabudowane zostaną punktowe wiaty.

Perony w Zabieżkach
Perony w Zabieżkach

W związku z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 października 2012 r. Poz. 1109, obniżającego restrykcyjność norm hałasu nie powstaną ekrany akustyczne.

Tekst na podstawie atapi.org.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe
oraz wiadomości własnych.

Kacper Malarz

Nazywam się Kacper Malarz, interesuję się społecznością lokalną. Tworzę TVC po to, by mieszkańcy mojej "Małej Ojczyzny" mieli dostęp do potwierdzonych informacji.

One thought on “Tak będzie wyglądać jednotor po modernizacji

  • 05.11.16 at 21:19
    Permalink

    Apeluję do władz Celestynowa i mieszkańców o zgodę na budowę wiaduktu, porozmawiajcie z mieszkańcami Sulejówka to będziecie wiedzieli co znaczy brak wiaduktu.

Comments are closed.

Share
Share