Koncepcja budowy bezkolizyjnej przeprawy przez tory kolejowe w Celestynowie

W czwartek głównym tematem zebrania sołeckiego mieszkańców Celestynowa była koncepcji budowy bezkolizyjnej przeprawy przez tory. Udział w spotkaniu wzięło około 80 osób. Podczas niego podjęto uchwałę o poparciu przez społeczność Celestynowa kontynuacji rozmów pomiędzy PKP, a Gminą Celestynów.

Trochę historii: Bezkolizyjna przeprawa przez tory kolejowe w Celestynowie miała zostać zrealizowana w ramach Modernizacji linii kolejowej nr 7. Po protestach przeprowadzonych przez mieszkańców, działalność koła LOP oraz brak zainteresowania władz samorządowych kadencji 2010-2014, PKP zrezygnowało z opcji budowy wiaduktu, który miał powstać pomiędzy ulicami Świętego Kazimierza i Wojska Polskiego. Powrót do tematu miał miejsce w 2015 roku, gdy zebraliśmy podpisy popierające budowę przeprawy. Gmina podpisała list intencyjny z PKP PLK o wspólne działania dążące do jej budowy. Na dzień dzisiejszy powstanie tej przeprawy nie jest pewne, a wszystko zależy od oszczędności PKP.

Koncepcja budowy bezkolizyjnej przeprawy była brana pod uwagę w 5 lokalizacjach, ostatecznie wybrano miejsce obecnego przejazdu kolejowego w ul. Jankowskiego ze względu na największe zalety tej lokalizacji. Istnieją 2 warianty – budowy wiaduktu kolejowego i drogi pod nim lub wiaduktu drogowego nad torami. Korzystniejszym rozwiązaniem jest „tunel drogowy” ze względu na estetykę, jednak co powstanie ostatecznie zależy od PKP.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock-Celestynów-Pilawa rozpocznie się w grudniu pod warunkiem zakończenia prac na odcinku Pilawa-Garwolin-Dęblin-Lublin. Inwestycja budowy wiaduktu kolejowego lub drogowego w Celestynowie będzie realizowana jako oddzielna inwestycja.

Wpis opublikowano: 17.03.2018, 20:00, przez: Kacper Malarz

 

2 Replies to “Koncepcja budowy bezkolizyjnej przeprawy przez tory kolejowe w Celestynowie”

  1. Lokalizacja jest najlepsza z możliwych i… tunel, tylko tunel!
    Wiadukt nie tylko szpeci okolice, jest trudniejszy do utrzymania zimą, ale także szpeci okolicę i podnosi hałas – auta/pojazdy „wznoszą się nad domami” i słychać je znacznie dalej.

    1. Trudno się zgodzić, że tunel jest łatwiejszy do utrzymania, ani latem ani zimą z uwagi na trudne warunki hydrogeologiczne w Celestynowie wyizolowanie takiego obiektu nie jest proste a ponadto warunki atmosferyczne mogą przyczynić się do tego, że okresami możemy mieć basen w Celestynowie i to za darmo… a może i tor bobslejowy?

Comments are closed.

Top