Statystyki dot. utrudnień w kursowaniu pociągów na linii kolejowej nr 7

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 7 na odcinku Pilawa – Lublin oraz na stacji Otwock. Związane są z tym ograniczenia w kursowaniu pociągów. Wystarczy jedna awaria, aby ruch pociągów został zakłócony. Postanowiliśmy podsumować wszystkie awarie i utrudnienia, które miały miejsce przez ostatnie 19 tygodni (od 1 stycznia 2018).

Wszystkich utrudnień, jakie do dziś zanotowaliśmy było 21. Zatem średnio raz w tygodniu dochodziło do zdarzenia powodującego problemy w kursowaniu pociągów. Wśród wszystkich zdarzeń najczęstszymi są awarie przestarzałych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Niestety obok tego są potrącenia osób postronnych (5 zdarzeń od początku roku).

Jak dotąd najbardziej odczuwalnymi awariami było zerwanie sieci trakcyjnej w Augustówce (11 kwietnia 2018), które spowodowało półdzienną przerwę w kursowaniu pociągów pomiędzy Zabieżkami i Pilawą oraz brak kilku pociągów porannych, które zostały przekierowane objazdem przez Górę Kalwarię. Drugą, równie odczuwalną była awaria urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji w Otwocku (od 23 do 24 kwietnia 2018), która spowodowała ograniczenia w kursowaniu pociągów pomiędzy Warszawą Falenicą, a Celestynowem – skutkowało to opóźnieniami pociągów sięgającymi 120 minut.

W powyższym zestawieniu brano pod uwagę wyłącznie utrudnienia mające wpływ na kursowanie pociągów Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa – Pilawa, a w szczególności na odcinku Otwock – Celestynów – Zabieżki. Nie były brane pod uwagę awarie na linii średnicowej oraz trasach związanych z relacją pociągów.

Fot. Podróżni oczekujący na pociąg w kierunku Pilawy po potrąceniu dzika na odc. Stara Wieś – Celestynów. (17.01.2018)

Wpis opublikowano: 08.05.2018, 12:45, przez: Kacper Malarz

Top