Dlaczego na „Siódemce” jesteśmy traktowani gorzej?

To pytanie od wielu lat towarzyszy pasażerom kolei korzystającym z niej na linii kolejowej nr 7. Lata lecą, wiele rzeczy się zmienia, ale nie tutaj. Podróżując na trasie do Dęblina widać znaczną różnicę w jakości usług oferowanych przez Koleje Mazowieckie. Na tej linii nie zobaczymy lepszego pociągu niż EN57 AKM lub AL nazywanego potocznie „turbo-kiblem”. Dlaczego nic się nie zmienia?

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 7. Od kilku miesięcy występują ograniczenia w ruchu pociągów. Wystarczy jedna awaria, aby zakłócić rytm. Dlaczego w przeciwieństwie do innych linii kolejowych na „Siódemce” nie wprowadzono składów mniej awaryjnych niż służące nawet od 50 lat EN57? W czym jesteśmy gorsi i dlaczego jesteśmy tak traktowani? Porównajmy dwie ważne rzeczy, które potwierdzają to, że jesteśmy traktowani inaczej niż pasażerowie innych linii kolejowych:

  • W ostatnim czasie podpisano umowę na dostawę nowoczesnych EZT Flirt 3. Pierwotnie składy miały zostać skierowane do obsługi trasy Sochaczew-Warszawa-Celestynów. Z ostatnich oficjalnych komunikatów ze strony Kolei Mazowieckich pierwsze, nowe pociągi nie pojawią się na Siódemce, lecz na trasie do Działdowa, gdzie dziś spotkamy takie pociągi jak EN76 Elf, Bombardier Push&Pull i inne, nowsze, bardziej komfortowe składy.
  • Modernizacja to czas zmian w rozkładzie i czasem tymczasowych utrudnień. O tym, jakie zmiany czekają pasażerów dowiemy się z wyprzedzeniem. Czy o nocnych pracach torowych między Celestynowem, a Pilawą gdziekolwiek wspomniano? Owszem, wspomniano na innych stronach, ale informacji z oficjalnego źródła nie było.

My, dojeżdżający do pracy, szkół, uczelni oraz po prostu pasażerowie nie czekamy na kolejne obietnice, lecz na działania – najlepiej natychmiastowe.

Serdecznie pozdrawiamy wszystkich ciężko pracujących kolejarzy – wiemy, że staracie się jak możecie. Zarząd zapraszamy na wycieczkę – polecamy w godzinach szczytu. Gwarantujemy nieprzewidywalne przygody takie jak np. awarie taboru. Gwiazdą wieczoru będzie brak informacji królujący na wszystkich stacjach i przystankach kolejowych. Życzymy miłej podróży, a za wszelkie niedogodności uprzejmie Państwa przepraszamy.

Wpis opublikowano: 10.05.2018, 07:15, przez: Kacper Malarz

2 Replies to “Dlaczego na „Siódemce” jesteśmy traktowani gorzej?”

  1. Zgadzam się w 100% myślę, że trzeba zacząć działać – generalnie musimy zmusić KM do kupienia składów na całą linię!

    1. Dla trasy Celestynów-Sochaczew, Koleje Mazowieckie realizują zamówienie na EZT FLIRT 3 produkowane przez Stadler’a. Pisaliśmy o tym w poprzednich artykułach:
      1) tvccls.pl/2018/02/09/aktualnosci/pierwsze-flirty-w-2019-dla-celestynowa/ -> Z oficjalnych komunikatów KM wynika, że pierwsze składy trafią jednak na linię do Działdowa.
      2) tvccls.pl/2018/01/17/aktualnosci/umowa-na-flirty-podpisana-po-modernizacji-beda-wozic-pasazerow-z-celestynowa/
      Prowadzimy działania, aby w związku z modernizacją i licznymi utrudnieniami z nią związanymi, na naszą linię skierowano pociągi mniej awaryjne niż kursujące obecnie EN57 oraz wszelkie jego modyfikacje.

Comments are closed.

Top