Dlaczego na „Siódemce” jesteśmy traktowani gorzej?

To pytanie od wielu lat towarzyszy pasażerom kolei korzystającym z niej na linii kolejowej nr 7. Lata lecą, wiele rzeczy się zmienia, ale nie tutaj. Podróżując na trasie do Dęblina widać znaczną różnicę w jakości usług oferowanych przez Koleje Mazowieckie. Na tej linii nie zobaczymy lepszego pociągu niż EN57 AKM lub AL nazywanego potocznie „turbo-kiblem”. Dlaczego nic się nie zmienia?

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 7. Od kilku miesięcy występują ograniczenia w ruchu pociągów. Wystarczy jedna awaria, aby zakłócić rytm. Dlaczego w przeciwieństwie do innych linii kolejowych na „Siódemce” nie wprowadzono składów mniej awaryjnych niż służące nawet od 50 lat EN57? W czym jesteśmy gorsi i dlaczego jesteśmy tak traktowani? Porównajmy dwie ważne rzeczy, które potwierdzają to, że jesteśmy traktowani inaczej niż pasażerowie innych linii kolejowych:

  • W ostatnim czasie podpisano umowę na dostawę nowoczesnych EZT Flirt 3. Pierwotnie składy miały zostać skierowane do obsługi trasy Sochaczew-Warszawa-Celestynów. Z ostatnich oficjalnych komunikatów ze strony Kolei Mazowieckich pierwsze, nowe pociągi nie pojawią się na Siódemce, lecz na trasie do Działdowa, gdzie dziś spotkamy takie pociągi jak EN76 Elf, Bombardier Push&Pull i inne, nowsze, bardziej komfortowe składy.
  • Modernizacja to czas zmian w rozkładzie i czasem tymczasowych utrudnień. O tym, jakie zmiany czekają pasażerów dowiemy się z wyprzedzeniem. Czy o nocnych pracach torowych między Celestynowem, a Pilawą gdziekolwiek wspomniano? Owszem, wspomniano na innych stronach, ale informacji z oficjalnego źródła nie było.

My, dojeżdżający do pracy, szkół, uczelni oraz po prostu pasażerowie nie czekamy na kolejne obietnice, lecz na działania – najlepiej natychmiastowe.

Serdecznie pozdrawiamy wszystkich ciężko pracujących kolejarzy – wiemy, że staracie się jak możecie. Zarząd zapraszamy na wycieczkę – polecamy w godzinach szczytu. Gwarantujemy nieprzewidywalne przygody takie jak np. awarie taboru. Gwiazdą wieczoru będzie brak informacji królujący na wszystkich stacjach i przystankach kolejowych. Życzymy miłej podróży, a za wszelkie niedogodności uprzejmie Państwa przepraszamy.

Wpis opublikowano: 10.05.2018, 07:15, przez: Kacper Malarz

2 Replies to “Dlaczego na „Siódemce” jesteśmy traktowani gorzej?”

  1. Zgadzam się w 100% myślę, że trzeba zacząć działać – generalnie musimy zmusić KM do kupienia składów na całą linię!

    1. Dla trasy Celestynów-Sochaczew, Koleje Mazowieckie realizują zamówienie na EZT FLIRT 3 produkowane przez Stadler’a. Pisaliśmy o tym w poprzednich artykułach:
      1) tvccls.pl/2018/02/09/aktualnosci/pierwsze-flirty-w-2019-dla-celestynowa/ -> Z oficjalnych komunikatów KM wynika, że pierwsze składy trafią jednak na linię do Działdowa.
      2) tvccls.pl/2018/01/17/aktualnosci/umowa-na-flirty-podpisana-po-modernizacji-beda-wozic-pasazerow-z-celestynowa/
      Prowadzimy działania, aby w związku z modernizacją i licznymi utrudnieniami z nią związanymi, na naszą linię skierowano pociągi mniej awaryjne niż kursujące obecnie EN57 oraz wszelkie jego modyfikacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *