Alarm TVP o sytuacji na „Siódemce”

Dziś wieczorem w Telewizji Polskiej na kanale pierwszym wyemitowany został program Alarm, w którym poruszona została kwestia odpowiedniej organizacji ruchu pociągów na linii kolejowej nr 7, a właściwie jej braku. Choć materiał trwa zaledwie kilka minut, to w pełni pokazuje problem, który dotyczy każdego pasażera „Siódemki”.

Materiał zaczyna się od awantury podróżnych z koordynatorem ruchu na przystanku osobowym Świder.

Osobiście jeżdżę niemal codziennie na trasie Celestynów-Warszawa – do takich sytuacji dochodzi niemal codziennie, a odpowiedzialni za autobusy i odjazdy pociągów „koordynatorzy ruchu” umywają ręce. O ile można z niektórymi się dogadać, tak jak miałem przyjemność rozmawiać z kierowniczką przy okazji zerwania sieci trakcyjnej Celestynów-Otwock, tak z niektórymi nie da się rozmawiać, a najczęściej wprowadzają w błąd. Pewnego wieczoru już dojeżdżając do Otwocka przeglądając „pomoce” pasażera, czyli chociażby serwis PKP PLK wiedziałem, że może być problem z pociągiem do Pilawy. Ten, który miał przywieźć pasażerów z Warszawy, nawet (wtedy) z niej nie wyjechał. Dojechawszy do Otwocka spytałem o najbliższy pociąg w kierunku Celestynowa. Otrzymałem odpowiedź o planowym odjeździe oraz dodatkowych 40 minutach oczekiwania na autobusy ze Świdra. Reakcja natychmiastowa – poszukiwanie innych środków lokomocji. Dojechawszy do Celestynowa na stacji spotkałem pasażerów z pociągu, który jednak wyjechał z Otwocka prawie planowo, bo w końcu 10 minut to lekki poślizg względem rozkładu…

Metodą wywarcia jakiegokolwiek działania na Kolejach Mazowieckich jest pisanie skarg. Oczywiście odpowiedź na każdą brzmi podobnie, ale im więcej zostanie wysłanych, tym większe prawdopodobieństwo podjęcia jakichkolwiek działań przez przewoźnika.

Od dziecka podróżuję koleją i jeszcze nigdy nie było takiego chaosu jak teraz. Kiedy pociągi jeżdżą i gdzie Koleje Mazowieckie teoretycznie wiedzą, ale odsyłają do Portalu Pasażera PKP PLK, który działa z opóźnieniem. Kolej otrzymała już ode mnie wiele skarg – szkoda, że odpowiedź rzadko jest w ustawowym terminie, a odpowiedź prawie zawsze taka sama.

Co do komentarza jazdy limuzyną przez szefostwo i osoby zarządzające koleją warto przypomnieć o naszym challenge’u dla Pana Dariusza Grajdy. Ostatecznie zadanie uznaliśmy za niewypełnione ze względu na niespełnienie wymagań. W materiale nie wspomniano o taborze wykorzystywanym na naszej linii kolejowej, który pozostawia wiele do życzenia. Niestety jak na razie można powiedzieć, że będzie tylko gorzej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w grudniu pociągi na szlaku Otwock-Celestynów-Pilawa zostaną zastąpione przez autobusy. Co nas czeka? Dowiemy się wkrótce my, pasażerowie.

Pełny materiał zrealizowany przez TVP: [LINK]

Materiał o challange’u dla Dariusza Grajdy (3 min 32s):

Top