Od maja ZKA za wszystkie pociągi Kolei Mazowieckich

Przypominamy, że od 6 maja 2019 wszystkie pociągi Kolei Mazowieckich zostaną zastąpione autobusami komunikacji zastępczej. Ruch osobowy na szlaku Otwock-Celestynów-Pilawa zostanie całkowicie wstrzymany na ok. 12 miesięcy w związku z modernizacją linii kolejowej nr 7.

Autobusy w dni robocze z/do Celestynowa będą kursować w szczycie co około 7-8 minut, zaś z/do Pilawy co około 15 minut. Zachęcamy do zamiany samochodu na transport publiczny ze względu na możliwe korki przy wjeździe do Otwocka.

Więcej informacji o komunikacji zastępczej znajdziesz [TUTAJ]

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 wszystkie perony przystanków (oprócz Otwocka, Celestynowa i Pilawy) na odcinku Otwock – Pilawa zostaną przysunięte do przejazdów kolejowych. Przejazdy zostaną wyposażone w rogatki i sygnalizację świetlną. Perony będą znajdować się naprzemianlegle (perony w kierunku Warszawy po północnej stronie przejazdów, w kierunku Dęblina po południowej). Zostaną one wyposażone w zegary oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wybudowane zostaną też wiaty chroniące pasażerów przed deszczem.

Stacja w Celestynowie zostanie przesunięta w stronę Pilawy i będzie zaczynać się na wysokości budynku dworcowego. Przy dwóch peronach będą 3 tory. Po jednym dla pociągów jadących w kierunku Warszawy, Pilawy oraz jeden dla pociągów kończących bieg w Celestynowie lub osobowych wyprzedzanych przez dalekobieżne. Dla pociągów mających koniec trasy wybudowana zostanie bocznica. Dojście do peronów będzie zrealizowane za pomocą przejścia podziemnego znajdującego się w lokalizacji obecnej kładki nad torami – dla ruchu pomiędzy jedną i drugą stroną Celestynowa będzie mieć zabudowane pochylnie dla rowerzystów i osób o ograniczonej sprawności ruchowej, natomiast na peron wyspowy osoby te dostaną się z tunelu windą. Na peronach pojawi się system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz megafony. Na stacji pojawi się monitoring. W celu ochrony przed deszczem wybudowana zostanie wiata. Przejazd na ulicy Jankowskiego prawdopodobnie zostanie zastąpiony przez tunel (wiadukt kolejowy), lecz jest to uzależnione od decyzji władz gminy i powiatu.

Na odcinku Celestynów – Pilawa tak jak na odcinku Celestynów – Otwock przystanki zostaną przesunięte do przejazdów. Przejazdy zostaną wyposażone w sygnalizację z rogatkami. Perony będą znajdować się naprzeciwlegle (Kołbiel po północnej stronie przejazdu, Chrosna po stronie południowej, Zabieżki jako przystanek osobowy po stronie południowej przejazdu w ciągu ulicy Żurawinowej) oraz naprzemianlegle (Augustówka – peron w kierunku Warszawy po północnej stronie przejazdu, w kierunku Dęblina po południowej). Przystanki zostaną wyposażone w zegary oraz nagłośnienie podłączone do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, które będzie na bieżąco wygłaszać komunikaty o ruchu pociągów. W celu ochrony przed deszczem zabudowane zostaną punktowe wiaty.

W związku z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 października 2012 r. Poz. 1109, obniżającego restrykcyjność norm hałasu nie powstaną ekrany akustyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top